
http://apliense.xtec.cat/arc/node/30170
Com neixen les plantes de les llavors?
A partir de la representació del conte “Jack i la mongetera màgica” d’una altra escola, ens començem a plantejar preguntes sobre les llavors que ens porten a treballar uns continguts determinats com l’identificació del cicle vital de les plantes amb les seves funcions de nutrició, reproducció i relació. També fem descripcions de com són les llavors: per fora i per dins. Analitzem la diversitat de llavors i de fruits aconseguits i com canvien en el temps. Valorem la importància dels bancs de llavors per protegir-les en un futur. Utilitzem les TACs adients en cada cas.
Adaptació de la llicència d’estudis: “Com les TAC faciliten el pensar, l’experimentar i el parlar de ciències a primària”.

Com podem fer planter ecològic per a l’hort de l’escola?
Aquest curs hem provat una nova manera de fer planter que ens ha donat molt bons resultats.
Necessitem una garrafa d'aigua buida per fer un test d’auto reg, terra adequada perquè les plantes germinin bé, llavors diferents i aigua.
http://apliense.xtec.cat/arc/node/30062
Cataloguem les plantes del pati

Es parteix de la presentació de la maleta sorpresa (amb parts de planta, algunes del propi pati, com: pastanagues, olives, pinyons, fulles, escorça i roses) per investigar com es la resta de la planta.
Després cercarem exemples al pati del centre per elaborar un catàleg de fitxes de les plantes del pati de l’escola segons una classificació en funció de la tija: herbes, arbustos i arbres.

El quefir, el fan éssers vius?
Es tracta d’un itinerari format per 5 elements on es treballa el model d’ésser viu, analitzant les característiques necessàries per poder afirmar-ho. La primera activitat presenta un context a partir del qual l’alumnat es pregunta sobre si en els grànuls de quefir és possible que hi hagi éssers vius o no. A partir d’aquí es plantegen tres activitats per demostrar que els grànuls de quefir fan modificacions en el medi, reaccionen davant de les modificacions d’aquest i es reprodueixen. Les dues activitats següents, són opcionals, ja que impliquen un aprofundiment major en el treball experimental
Com
passen les substàncies nutritives a la sang?

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada